להלן כמה תרגילים שיכולים לעזור במקרה של אבחון לקויות למידה
התרגילים מחולקים לפי גיל הילדים:
סוג התרגול
תינוקות מגיל שלושה חודשים
פעוטות
ילדים
חציית קו
אמצע
של הגוף
השכבה של התינוק על הצד, לעודד אותו לתפוס חפץ/צעצוע שעושה רעש או אורות שעל הרצפה באמצעות היד שנמצאת רחוקה מהרצפה. היד שלמעלה חופשייה. כך נעודד את היד העליונה להתקרב לחצות את קו האמצע של גופו
העברת חתיכות פירות/קורנפלקס מצד ימין לצד שמאל .יד ימין תעביר מקערה המונחת בצד שמאל בלי שהראש יסתובב לאותו כיוון. רק יד ימין תתפוס את החתיכה ותעביר לקערה שבצד ימין .
ציור על לוח מחיק או על דף A3 של סיפרה 8 בשכיבה ברוחב הכתפיים ובגובה העיניים. ניקח טוש/מכונית/ מגנת ונרוץ על המסלול. כל שלוש /ארבע פעמיים נחליף יד.לדאוג לא להזיז את הראש לצדדים,לאורך התרגול הראש מסתכל לפנים ללא תנועה ,רק העיניים זזות בעקבות התנועה של היד.
הצלבות
כאשר התינוק שוכב על הגב, נעזור לו לחבר יד לרגל נגדית (אלכסונים), בכל פעם צד אחר.לפני זה ניגע לאורך גופו בהצלבה נרים את ידו הימנית, ,ניגע באצבעות כף ידו הימנית לאורכה עד הכתף דרך הכתף הימנית לבית החזה,בטן, ירך עד לאצבעות הרגל השמאלית .אותו דבר לצד השני.
אפשר להניח את שתי הידיים של ההורה על הבטן ולתת להן לגלוש על גופו של התינוק בצורה אלכסונית כאשר יד אחת שלנו גולשת לכיוון כתף שמאל של התינוק ויד שמאל שלנו גולשת לכיוון רגל ימין של התינוק
זחילת חתול מתחת למנהרה של כיסאות במטבח כאשר על הילד לעבוד בצורה מסונכרנת של רגל ויד נגדית.ניתן להוסיף העברת חפץ בעזרת הפה מהתחלת המנהרה לסופה או אכילה של חתיכת במבה כאשר מגיע לצד השני של המנהרה.
הליכת חייל מוצלבת בעקבות סימן אין סוף,כאשר מסתכלים על תמונה בקיר, או תוכנית בטלוויזיה.
דומיננטיות
להושיט לילד חפץ כמה פעמים לכל יד או נגיע ברגל/"בעיטה" לסירוגין,לראות מה הוא מפעיל יותר,לחזק את שנייהם לתת דגש לצד שמפעיל יותר.
יש לעודד שימוש בשתי הידיים, לדוגמה באמצעות משחקי כדור והתנסויות בציור בשתי הידיים.
יש לעודד שימוש בשתי הידיים, לדוגמה באמצעות משחקי כדור והתנסויות בציור בשתי הידיים.
בידול
תינוקות אנו נזיז עבורם כל פעם איבר וניגע בחפץ כגון: פעמון,בובה.כל פעם איבר אחר ונאמר את שם האיבר.נעשה עיסוי על אותם אברים . נעודד תנועה של אותם אברים.
הילד שוכב על מזרן ומתבקש להזיז יד אחת כשהוא מזיז גם איברים נוספים, מפנים את תשומת לבו לכך ומלמדים אותו בהדרגה להיות מודע לכך . שיפעיל אברים אחרים בגופו בנפרד.
עבודה עם אטבים, גלגול כדורי ספוג, קשירת חוטים,השחלות.
תרגילים נוספים למקרה של אבחון לקויות למידה תוכלו למצוא באתר שלי
בתהליך האבחון הנוירו התפתחותי שמבצעים על רקע קשיי למידה, סירבול מוטורי, קשיי התארגנות, בודקים גם את יכולת ההצלבה, חציה קו אמצע של הגוף,בידול ,דומינתיות, של הילד היום ולאורך ההתפתחות. במהלך הטיפול מתאימים לילד את הטיפול המתאים לו ביותר ומתקדמים איתו על פי יכולותיו עד הגעה למטרה. החשיפה למשימות נעשית בהדרגתיות, כך שהחוויה תהיה חיובית, של משחק, התנסות ואתגר עם תחושה של מסוגלות והצלחה.
בעזרת נחישות, כוח רצון ואמונה עצמית, ניתן להתגבר כמעט על כל מכשול ולהפוך קושי לאתגר.
ציפי כץ – תרפיסטית נוירו התפתחותית תפקודית המשפרת תפקודים בילדים, נוער ומבוגרים בעלי הפרעת קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעה בויסות חושי.השילוב של גישות עבודה שונות שהותאמו במיוחד לצרכים הספציפיים של כל אחד מהילדים, הביא לשיפור משמעותי בתפקוד ולמימוש מכסימלי של הפוטנציאל שלהם בזמן קצר.אני מעניקה למטופלים/מתאמנים צרור מפתחות שיעזרו להם לאורך החיים, והמפתחות הם שלהם גם כאשר הם כבר לא בטיפולי."כל מי שאי פעם בנה גן עדן חדש, שאב את הכוחות לכך מהגיהנום הפרטי שלו"